دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

این باور اشتباه در بین بسیاری از افراد وجود دارد که هوای منزل از بسیاری جهات تمیزتر از هوای بیرون است؛ اما واقعیت این است که هوای داخل ساختمان می‌تواند دارای سطوحی از آلاینده‌های خاص تا پنج برابر بیشتر از هوای بیرون باشد که ما آن را تنفس می‌کنیم. از آنجایی که هوای داخل خانه به اندازه هوای بیرون گردش نمی‌کند، بسیاری از آلاینده‌های موجود در هوا مرتبا در داخل آن رشد می‌کنند. دستگاه‌های تصفیه هوا معمولاً از یک یا چند فیلتر و یک فن که هوا را مکیده و به گردش در می‌آورد، تشکیل شده است. همانطور که هوا از طریق فیلتر حرکت می‌کند، آلاینده‌ها و ذرات جذب می‌شوند و هوای تمیز به فضای زندگی بازگردانده می‌شود.

به‌طور معمول، فیلترها از کاغذ، الیاف (اغلب فایبرگلاس) یا مش ساخته می‌شوند و برای حفظ کارایی نیاز به تعویض منظم دارند. تعداد دفعات تعویض فیلترها بر اساس انواع دستگاه تصفیه هوا و نحوه استفاده متفاوت است. فرآیند فیلتراسیون با استفاده از دستگاه‌های تصفیه چندین‌بار در ساعت تکرار می‌شود و به‌طور مداوم کیفیت هوای داخل خانه را افزایش می‌دهد. بسته به نوع و راندمان عملکرد، دستگاه تصفیه هوا، می‌تواند حجم‌های مختلف هوا را متناسب با اندازه منزل، دفاتر، مناطق مشترک، فضاهای باز و … تصفیه کند.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا خانگی

تصفیه‌کننده‌های هوا اساساً با ضدعفونی کردن هوا کار می‌کنند که ممکن است شامل آلاینده‌ها، آلرژن‌ها و سموم باشد. آن‌ها دقیقا برعکس پخش کننده‌های اسانس در محیط عمل می‌کنند که ذرات را به هوای داخل خانه اضافه می‌کنند. نکته جالب در مورد عملکرد دستگاه‌های تصفیه هوا این است که بر خلاف فیلترها که فقط ذرات اضافی را حذف می‌کنند، این دستگاه‌ها می‌توانند ذرات را ضدعفونی و به محیط داخلی منزل بازگردانند. باید توجه داشت که هر دستگاه، بسته به نوع و عملکرد خود می‌تواند ذرات خاصی را در محیط پاکسازی کند. به این منظور شناخت انواع دستگاه تصفیه هوا و نحوه عملکرد آن‌ها ضرورت دارد.

جمع بندی

عدم تهویه مناسب در فضاهای بسته موجب افزایش تقاضا برای استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی شده است. این ابزارها سطح آلودگی هوای داخل خانه را کاهش می‌دهند، اما فیلترهای آن‌ها حد مشخصی برای جذب ذرات دارند و پس از مدتی نیازمند تعویض یا پاکسازی هستند. برخی از فیلترها برای دو تا سه ماه مؤثر هستند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند برای مدت زمان طولانی‌تری کار کنند. هدف ما در تجهیزات پزشکی آریو مهر، ارائه انوامیبع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه هوا با تکنولوژی‌های روز دنیا به شما مشتریان عزیز است.

mehransatvat وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است